Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie o současném stavu virtuální reality
Bukvald, Josef ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Kroupa, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je studie o současném stavu virtuální reality. Práce je rešeršního charakteru a obsahuje základní informace k problematice virtuální reality. Dále se zabývá přehledem současných technologií a zařízení, uvedením příkladů aplikace v různých vědních oborech a zhodnocením jejich použití.
Virtuální realita v psychologii a psychoterapii
KAFKA, Dominik
Bakalářská práce se zabývá využitím virtuální reality v psychologii a psychoterapii. K tomu využívá design přehledové studie a čerpá z databází. Nejprve čtenáře seznamuje s obecnými informacemi o virtuální realitě, s jejím účelem a vlastnostmi. Dále následuje kapitola o virtuální realitě v psychologii, kde se práce zaobírá výhodami a nevýhodami virtuální expozice a aktuálním psychologickým výzkumem, jako je prostorová percepce či virtuální vzdělávací prostředí. Posledním tematickým okruhem je virtuální realita a léčba, jež je věnován terapii fóbií, léčbou posttraumatické stresové poruchy, látkové závislosti, bolesti, obezity a dalšími obtížemi, u nichž byla zjišťována efektivita použití virtuální expozice. Zvláštní důraz je v práci kladen na popis vybraných aplikací virtuální reality, a to pro možnost utvoření lepší představy o průběhu její expozice. V následné diskuzi jsou shrnuta zjištění z využitých výzkumů a je také vyvozena efektivita užití virtuální reality v jednotlivých oblastech terapie. Jsou zde také představena aktuální doporučení a potenciál přikládaný jednotlivým možnostem využití virtuální reality v psychologii i psychoterapii. Mezi hlavní klíčová slova vyhledávání patří: virtuální realita, VR, VRET, psychologie, psychoterapie, imerze, léčba, expozice, simulace a dále specifická klíčová slova nutná pro doplnění obsahu dílčích kapitol.
Immersions and edge-disjoint linkages
Klimošová, Tereza ; Dvořák, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kráľ, Daniel (oponent)
Grafové imerze jsou přirozená analogie k intenzivně zkoumanému konceptu grafových minorů a topologických grafových minorů, ale teorie v této oblasti je mnohem méně rozvinutá. V práci se zabýváme hledáním postačujících podmínek pro existenci imerzí a vlastnostmi grafů, které neobsahují imerzi daného grafu. Dokazujeme, že velká stromová šířka hranově čtyřsouvislého grafu implikuje existenci imerze libovolného čtyřregulárního grafu na malém počtu vrcholů, a že velký maximální stupeň hranově třisouvislého grafu implikuje existenci imerze libovolného třiregulárního grafu na malém počtu vrcholů.
Hráči Live Action Role-Playing Games v ČR ve světle teorií aktivního publika
Heller, Jakub ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato práce představuje fenomén larpu, snaží se popsat a nastínit jeho základní charakteristické vlastnosti a seznámit s jeho strukturou. Cílem této práce je vymezit larp ve společnosti ostatních médií, popsat specifický vztah tohoto média a jeho publika a zároveň zasadit larpovou komunitu do kontextu teorií aktivního publika. Pro lepší pochopení tohoto média se má práce také snaží objasnit pojmy jako role-playing, imerze, nebo diegéze a jejich úlohu v prostředí tohoto fenoménu.
First-time user's experience and learning in virtual reality
Škopová, Alena ; Hrabec, Ondřej (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Tato práce se zaměřuje na zkušenosti prvouživatele ve virtuální realitě. Zkoumá psychologické a pedagogické aspekty této zkušenosti a učení ve virtuální realitě. Teoretická část také vysvětluje pojmy ponoření, presenci, odložení nedůvěry a kognitivní přítomnost s cílem lépe vysvětlit zkušenosti uživatelů, Proces prožívání VR je srovnáván s tradičnější zážitkovou pedagogikou a s dvěma jejími modely spolu s teorií konektivismu. Empirická část je založena na datech z pozorování a hloubkových polo-řízených rozhovorech. Do interpretace výsledků jsou zahrnuty také 3 roky praxe v místě, kde výzkum probíhal, herně virtuální reality VR Dimension. Práce zkoumá pocity účastníků, vnímanou hloubku jejich ponoření a jevy, které by mohly ponoření přerušit v různých situacích; jejich zkušenosti z různých her; kde pociťovali nepohodlí, strach nebo vzrušení či úžas. Smyslem této práce je také odhalit problémy, s nimiž se učitel může setkat při používání této technologie pro vzdělávací účely, a nabízí řešení založená na literatuře nebo vlastních zkušenostech výzkumníka s používáním této technologie. Tato práce je určena pro kohokoli, kdo chce učit ostatní pomocí VR, nebo pro kohokoli, kdo se zajímá o překážky, které mohou nastat.
Postava novináře v dánském seriálu Vláda
Krištofíková, Klára ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce Postava novináře v dánském seriálu Vláda si klade za cíl analyzovat roli a vývoj charakteru postavy novináře z hlediska jeho profesního života. Zároveň je cílem práce vytvořit typologii situací, do kterých se novinář seriálu nejčastěji dostává. Práce se věnuje mýtům a stereotypizacím, které obestírají profesi novináře a zjišťuje, jak se tyto stereotypy projevují v audiovizuálním díle. Základem analýzy a přístupu k narativu je kniha Narativ jako virtuální realita: imerze a interaktivita v literatuře a elektronických médiích od Marie-Laure Ryan. Ta bere narativ jako mentální obraz nebo konstrukt, který se skládá ze světa obývaného bytostmi, které svým jednáním tento svět mění. Pro vytvoření typologie situací práce vychází z diagramů vztahů a událostí mezi postavami. Tyto diagramy jsou vytvořeny ve vizualizačním programu, který umožňuje zpřehlednění vztahů mezi jednotlivými subjekty, zvýraznění situací, které se v sériích opakují a postav, které jsou v centru dění. Následně také umožňuje efektivnější obsahovou analýzu díky celkovému pohledu na jednotlivé série a jejich systematickému a úplnému popisu.
Výstavba fikčního světa fantasy ságy Píseň ledu a ohně
Kollárová, Veronika ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá fantasy ságou Píseň ledu a ohně amerického spisovatele G. R. R. Martina a rozborem jejího fikčního světa. Zkoumá její žánrové zařazení a zaměřuje se na prvky, kterými ze svého žánru vybočuje a kterými ho obohacuje. Prostřednictvím analýzy naratologického konstruktu díla se soustředí na hlavní principy výstavby fikčního světa a jeho specifické vlastnosti. Základní teoretický rámec pro rozbor ságy tvoří současné fikční světy, které nejsou označovány za fikční v tom smyslu, že by utvářely nějaký smyšlený narativ, ale vytváří nové narativní univerzum. To je vytvořeno tak, že pomáhá konstruovat další pokračování nebo narativní odbočky. Diplomová práce se současně zmiňuje o fenoménu transmediality, díky které se narativní univerzum nadále rozšiřuje a fikční svět se pak za její pomoci stává o to skutečnější.
Studie o současném stavu virtuální reality
Bukvald, Josef ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Kroupa, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je studie o současném stavu virtuální reality. Práce je rešeršního charakteru a obsahuje základní informace k problematice virtuální reality. Dále se zabývá přehledem současných technologií a zařízení, uvedením příkladů aplikace v různých vědních oborech a zhodnocením jejich použití.
Immersions and edge-disjoint linkages
Klimošová, Tereza ; Dvořák, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kráľ, Daniel (oponent)
Grafové imerze jsou přirozená analogie k intenzivně zkoumanému konceptu grafových minorů a topologických grafových minorů, ale teorie v této oblasti je mnohem méně rozvinutá. V práci se zabýváme hledáním postačujících podmínek pro existenci imerzí a vlastnostmi grafů, které neobsahují imerzi daného grafu. Dokazujeme, že velká stromová šířka hranově čtyřsouvislého grafu implikuje existenci imerze libovolného čtyřregulárního grafu na malém počtu vrcholů, a že velký maximální stupeň hranově třisouvislého grafu implikuje existenci imerze libovolného třiregulárního grafu na malém počtu vrcholů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.